Tuesday, July 28, 2009

DriftKu Part01: Kelahiran Jentera Drift ku - FEB 2007

Kalau dah rezeki tak kemana. Gitulah lebih kurang kesnya dengan jentera drift ku. Kalau nak diikutkan minat pada sukan drift, sekadar minat tak cukup kalau tak 'feel'. Tak cukup 'feel' kalau tak dapatkan jenteranya... :-0 (betul tak?)

Pada awalnya, aku cuma nak support member aku je (Kazami) untuk drifting. Tak pasang niat nak cari jentera utk drift. Nak dijadikan cerita, dia dapat info ada keta toyota nak jual. Aku pulak
sekadar teringin nak tengok je kereta tu sebab bajet takde. Minat punya pasal aku deal dengan 'seller' utk usha Toyota tu lepas balik kerja.

Rezeki menyebelahi aku ari tu. Dari sekadar nak usha, aku kena racun dengan Kazami lalu memberanikan diri utk stage 'negotation'. Hu...hu...hu... Berani tak berani, dah deal nak beli. Harganya? Memang berbaloi-baloi...dari RM1500, nego sampai lebam jadi ke RM1300 (sama
dengan 'cc'nya 1.3 liter) :-)

Masalahnya masa tu ialah mana nak cekau RM? Fuhhh....lega bila Wife aku luluskan 'loan' utk aku sementara nak tunggu gaji :-)
Terima kashi kepada wife aku yang bermurah hati gunakan duit simpanannya tatkala aku sangat2 memerlukan. (aku respek sama dia la...)

Alhamdulillah, rezeki datang bergolek tatkala jiwa drift sedang
memberontak.

Namun, masalah tetap ada pada Toyota tu. Tuan dia berani kasi 'low price' sebab tak boleh jalan sebab klacnya dah habis (dia suspek). Kenalah lah aku tarik ke workshop. Nampaknya, cabaran dah bermula, bila dah ada jentera, bajet kenalah 'struggle'. Aku kena cut cost sifat keborosan utk jentera drift ku.

Perjalanan masih panjang. Inilah hakikatnya. Aku kena redah,belasah, geledah dan berserah demi kerana minat.
Ini kisah aku pada 2007 yang lampau. Nak tau apa terjadi lepas tu? Korang layan la nanti kat Part02...

http://driftozona.blogspot.com

1 comment:

Apex Whoop said...

style bro... mu btul2 usha..