Saturday, July 25, 2009

Kenapa DriftoZona?

Kenapa Drifto Zona? Takde nama lain ke?
Bukan taknak bubuh nama lain, tapi rasa nama ni yang canggih sikit nak dengarnya. Kalau nak diikutkan maknanya, takde lah mendalam pun maknanya...

Gini cerita pendeknya, dulu2, ada seorang member aku (Harista) dalam kelab (lekordrift) minta ahli2 reka nama samaran untuk menyamar. Dia pun reka nama dia Drifto Setta. Jadi, nak dikaitkan cerita, aku pun mulakan dengan Drifto Zona.

Zona tu adalah perkataan yang tertera kat sport rim yang pertama aku beli utk toyota aku.
Rim ni pun baik punya, rim Bridgestone Zona. Susah mau cari rim Bridgestone la ni. Tayar adalaa...



Maka tersembul lah nama tu sehingga aku berjaya merealisasikannya menjadi blog peribadi yang tuan2 dan puan2 baca sekarang ini. :-)

Lebih kurang gitu lah ceritanya utk asal usul Drifto Zona...

http://driftozona.blogspot.com

No comments: